lördag 12 mars 2011

Muffins tips.

Jag köpte nya muffins formar från Chilli som är i sillikon.
Jag tänkte att det verkar ju väldigt miljövänligt och så måste de vara lättare än att baka muffinsen i en plåt, vilket jag alltid misslyckas med!!
Nu ska de invigas!!

Bara färgerna gör mig glad :)

Ok, det bli chocklad muffins med mörk chocklad och röda vinbär i. Mumms!!
Blanda bland...


Ner med smeten i formarna.
Formarna är väldigt stadiga och lätta att hantera och ger inte efter för tyngden av smeten :)
In i ugnen!



Det färdiga resultatet :)

Jag vill varmt rekommendera dessa silikon formar, bara kolla vilka fina muffins det blev.
Formarna var lätta att använda och det var superlätt att få ut muffinsen ur formen och det var inte mycket som fastnade i formen, typ inget alls.
Sen kom då diskningen och de var hur lätta som helst att rengöra. De tar mycket mindre plats än en stor muffins plåt också,vilket passar mig eftersom jag har ett Litet kök.

Jag känner att jag har hittat de ultimata muffins formarna till mig och miljön!! :)

Och gott var det med ;)
Trevlig helg på er :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar