söndag 4 januari 2015

Uppgradering av maskerad klädnad

 Denna kjolen som jag sytt ska nu få ett lyft med tillhörande överdel, det ska även bli en liten jacka.
 Jag använder mig av samma mönster som jag hade till min brudklänning, för att få en tajt överdel, då jag vill att det ska vara lite 1800 tal över det hela.
 Jag har lite assistans vid overlockmaskninen så att allt går rätt till :)
 Jag gjorde en rosett och satte bak, det ska även vara en extra rumpa under kjolen som ej finns på bild.

På framsidan sydde jag in lite spets och jag gjorde även 4 små rosetter som jag sytt fast. När man tänker 1800 tal så kan väll aldrig mycket vara mycket nog.

Jag ska även sy en liten Jacka/ bolero till och så ska kjolen bli lång även fram. Kommer fler bilder längre fram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar