fredag 16 januari 2015

Min födelsedags tårta

 När det är kalas är det ett perfekt tillfälle att få baka stort och roligt!! Denna tårta var ett två dagars projekt då jag bestämde mig för att utsmycka den endel.
Jag började med en glutenfri chokladkak som fick svalan och under tiden...

 Gjorde jag en vitchokladmousse som jag hällde på chokladkakan. Medan den stelnade...
 Så började jag med dekoren, jag bestämde mig för att göra kristyr blommer då jag inte tycker att marsipan är så gott till mousse tårta.
 Efter lite you tube och lite testande och improvisering så blev dessa blommer till.
 Det tredje lagret är en mango mousse.
 Dag två har blommerna torkat och är redo för användning. verkligen mest dekor är inte så goda att äta.
 Det fjärde lagret blev en passionsgele och jag behöll kärnorna för att få lite krunch i tårtan :)
 ihopamonterad och täckt med vit choklad, kanske inte snyggaste slätaste täckningen med för att vara ett första försök är jag nöjd.
 Här är det färdiga resultatet färdigdekorerat och färdig för att ätas upp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar