måndag 5 januari 2015

Att göra ett skyltdocke huvud

 Jag behövde ett huvud att ha som skyltning och varför köpa när man kan tillverka.
Jag använde mig av vad jag hade hemma, ballonger, tidningspapper och trälack.
Jag gjorde ett lager och lät torka sedan gjorde jag ett lager till för att få bra stadga. Det blev två runda ballonger och en avlång.
 Här hänger de på tork, då jag har två väldigt nyfikna katter fick jag hänga dem långt upp.
När de torkat så smällde jag ballongen i och satte lite papper över hålet. Sen delade jag den långa ballongen på mitten och klippte till den så att den passade på ballongen och limmade fast med limpistol.
Om man vill piffa till det så kan man göra som jag gjort på den ena och lacka på servetter för en förgglad finish :)
Jag är mycket nöjd och det blev bättre än jag trott, den tidnings färgade hjälper till att skylta Dem Collectives mössor i Eco Market Gallerian i Göteborg på Storgatan 41.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar