torsdag 12 november 2009

Nya Gardiner.

Jag och Lisa var på en secondhand affär och vi hittade väldigt fina Gardiner till mig:)
Jag blev helt kär i de fina rosorna. Den gröna gardinen var tänkt i köket och den andra på mitt rum. men det blir ju inte alltid som man tänkt.

Jag hade inte tänkt på att mitt köksfönster var lite större än ett vanligt fönster så gardinen var lite lite. Så då var det ju bara att hitta ett nytt användnings område.
jag hittade 3 fina guldramar som jag hade tänkt att hänga upp men jag hade inget i, så då fick det bli lite blommer i dem.
Sen ska jag nog göra kuddar av resten, det kommer upp lite längre fram.




Nu har jag klippt till mina gardiner och håller på att sätta dit små krokar som sedan ska hängas upp på gardinstången.

Här kom jag på att jag behövde ett omtag till gardinen och då visade sig att spetsen på den gröna gardinen passade perfekt till detta ändamål.

Här har vi det fördiga resultatet. En söt gardin med 3 små blommiga tavlor:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar