torsdag 19 november 2009

En ny kudde i soffan.

Såjär kan det se ut när jag precis har börjat. Jag vill gärna ha allt framme så jag kan välja o vraka. Jag skulle vilja ha ett stort utrymme som jag skulle kunna ha mitt pyssel framme alltid:) Framtids drömmar.
Här har jag räknat ut motten och nu e det bara att klippa ut alla bitar.

OK, Alla bitar e färdiga och nu ska jag sicksacka runt allt sen ska jag se om jag kan få ihop det hela.
Jag sydde ihop rutorna i långa remsor som jag sedan sydde ihop. Jag tycker det är enklast.

Jag tyckte siderna blev lite tråkiga så jag klippte ut lite blad från tyget och sen sydde jag fast dem med tät sicksack. Men man får vara försiktig så inte bladen blir bubbliga, de ska ligga platt mot underlaget.
Här har vi den färdiga kudden som bekantar sig med de andra kuddarna och soffan:)


Baksidan blev ett enkelt tyg stycke. Men ändå snygg om den skulle komma utot.
// Sandra

1 kommentar: