onsdag 26 januari 2011

Gammal soffa får ny skrud.

Denna soffan fick jag av mannen som bodde i lägenheten innan mig. Detta e ju min första egna lägenhet så jag hade inte så mycket möbler till vardags rummet.
Kanske inte riktigt min stil. Men så helt plötsligt fick jag massa fint blommigt tyg i mina ägor, importerat från en snäll Åsa på Åland :)

Hmm.. det såg ju trevligt ut...

Ett gammalt Ikea överkast som råkat krympa i tvätten fick bli sofftyg :)
Jag tyckte det blev lagom mycket blommer nu när själva soffan e vit.


Nu ska jag hämta färg till mitt vardagsrum som jag planerar att måla vitt men man vet ju aldrig vad som kan hända i färg affären :)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt, det blev ju jättebra! Men jisses, du har verkligen sytt ett sofföverdrag också. Jag brukar lägga överkastet (har samma :-)) rakt över soffan. Grymt jobbat! Iof har jag två småtroll som skitar ner den så jag tvättar överkastet varje vecka också, kanske jobbigt att ta av hela sofföverdaget så ofta.

    SvaraRadera
  2. Lite jobbigt att ta av det. Men inga småtroll här så det blir nog inte så skitigt :)

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott, det ser förjävligt ut

    SvaraRadera