fredag 27 augusti 2010

Virkade smycken

Prinsessbakelse :)



Jag har inte bestämt om jag ska göra en till och göra örhängen el om jag ska göra en barlock så man kan ha den i halsband.
Får fundera lite och se vad folk tycker:)



De här örhängena har med blivit gjorda.
En virkad blomma i mitten av en metall ring och en öronkrok i :)
Lätt att göra och väldigt fint.


Mönster på blomman :
4 lm till en ring med sm.
1. 1lm, 6fm om ringen
2. *1fm i nästa fm, 3lm* upprepa 5gånger
3. 1lm. i varje båge *1fm, 1lm, 3st, 1lm, 1fm*

4. Vänd. * 1fm i 1:a v, 5lm* upprepa 5gånger
5. 1lm. i var båge *1fm, 1lm, 5st, 1lm, 1fm*
Klipp av tråden och fäst

Vill man göra örhängen så brukar jag göra två blommer och sy ihop eller så gör jag fram till punkt 3 i mönstert och syr fast den på baksidan av en färdig blomma :)
Vilket som blir bra, bros på hur tjockt man vill ha det, på bilden ovan har jag en färdig blomma och sytt på en lite på baksidan.

Lycka till, fråga gärna om du undrar något :)

1 kommentar:

  1. Men jisses! Kan man virka så små söta saker?! Hur sött som helst ju :-D

    SvaraRadera