onsdag 28 april 2010

Dagens verk

Jag tog mig in på vinden med min skaparglädje och rotade fram lite saker som man har lämnat hos mammsen o pappsen.
Där hittade jag en påse med en gris en häst och början till en ängel och en väldigt bra tälj kniv. Detta införskaffades när jag var ca 12 år.. så det var ca 10 år sen.Så det var på med jackan och koppel på katten och ut i det gröna.
Fram med kniven och leta upp sandpapper så kör vi.

Detta är min lilla häst innan jag började tälja.

Ett framben färdigt...
Oj oj.. detta tar lång tid, tur att det e 13 grader ute så man kan sitta en stund till.

Här e hästen täljd och sandpapprad och jag har sågspån överallt, lite blåser i handen och en o annan sticka i tummen :)

Hur ska den se ut....
Tog fram lite servetter och näsdukar som va fina men det fick bli denna blommiga näsduk som jag fäster med ett lack/lim som e till för servett och trä m.m.

Massa blommer blir det :)



Här har vi den färdiga hästen.
Tänk att det skulle ta en 10 år på vinden för att den skulle bli så här fin. Ibland måste saker ligga och mogna tills man kommer på det perfekta för ljust denna grej.
Titta i era gömmer då o då, det ligger säker något o lurar där som bara vill fram och bli omgjort.

Lycka till med ert pyssel, go kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar