fredag 12 februari 2010

12 timmars pyssling:)

Dagen tar sin början en ljus Onsdags förmiddag:)

Lisas (Pinkfriday.blogg.se) bedrifter denna dag:)
Hon Syr!! Och hon gjorde allt på egenhand bara lite smakråd och några tipps sen jobbade hon på hela dagen/kvällen.









Vi har inga färdiga klänningar men hon har börjat på två och det ser bra ut!
Vilket tålamod:)



Själv färdigställde jag min stickade klänning som jag har gjor på min stickmaskin.
Det fick bli ett litet tillhörande skärp med en virkad rosett:)


Väldigt nöjd med resultatet, för att vara på frihand och mitt andraklädesplagg så ser den bra ut:)
El ja andra vuxen kläddesplagg, har ju gjor en del barnkläder innan.



En lite större rosett som man bara kan sätta fast med en vanlig hårnål.


Lite stor i midjan kanske men det gör inget:) Då vet jag det till en annan gång när jag ska sticka en klänning.



Linnea började på en tavla som inte riktigt e färdig än, men jag lägger upp det färdiga resultatet lite längre fram:)




Linneas skaparglädje var på topp. Lisa åkte hem o sov medan vi fortsatte att skapa men vid 01.00 tiden började vi känna trötthet och fick bege oss in i drömmarnas värld:)


3 kommentarer:

  1. guuu va snygga grejer ni har gjort :D. din klänning blev as söt sandra!!! å linneas tavla ser jätte fin ut, fastän den inte e klar ;) ....lisas tålamod, woah!! Jepp, ni är bäst helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. wow, klänningen är jättesöt:) Är det svårt att lära sig använda en stickmaskin?

    SvaraRadera
  3. Nej, det e väldigt enkelt och så går det så fort!! Det tog mig typ 3dagar att sticka färdigt klänningen, sen att sy ihop den e ju inte lika roligt så det tog nån dag :)

    När man har stickat ca 20-30cm så har man lärt sig grunden. Sen kan man bygga på med olika mönster och olika färger men jag har inte kommit så långt än.
    Har inte haft den så länge :)

    SvaraRadera