söndag 15 mars 2015

Dalek inspirerad klänning

 Jag hittade lite lädertyg på second hand som fick följa med hem och jag hittade ett väldigt bra användningsområde för det. Ännu en Doctor Who inspirerad klänning.
 Jag tittade på en svart Dalek då jag inte vill att denna klänning ska se ut som en maskerad klänning jag vill att man ska kunna ha den när som och de som e inbitna doctor who tittare ser.

 Det var väldigt många moment på denna klänning, här klipper jag ut 48 prickar och skär ut rämsor i läder.

 Överdelen på klänningen innan jag börjar dekorera den.

 Här är alla detaljer på överdelen påsydda. Nu ska jag ge mig på några timmars prick på syning på de 12 panelerna i kjolen. Mycket mätande då jag ville ha alla prickar på samma avstånd från varandra.

 Här är den färdiga klänningen från baksidan och...
 framifrån blev det så här.
 Lite närmare foton på detaljerna.

Här är Daleken jag utgick ifrån :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar