torsdag 6 mars 2014

Cosplay 1

Jag har alltid gillat att klä ut mig och går all in om det ska vara maskerad, men denna gången blir det en cosplay tävling på retrospelmässan i Göteborg. Får se om någon kan gissa min dräkt på de första små detaljerna som jag gjort :)

Denna virkade krona som jag gjort har jag målat med guldfärg och pyntat med små blå och röda prickar.






Sen blir det mycket flummigar. Man tager vad man haver...

På bilden ovan har vi ett ägg, 2 pingisbollar, färg och akvarielim.
På ägget la jag akvarielimmet som är som lera och skulperade av formen av ägget. torkar på ca 5min. väldigt lättjobbat :)
Här har jag målat allt en sista gång och sen på med lack för att få en fin glänsande yta.
Sy på fin guldkant på min fina målade ägg avgjutning och nu har jag mina små detaljer klara till min dräkt.

Kan du lista ut vad det ska bli??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar