torsdag 1 november 2012

Sår verkstad

 Jag blev så inspirerad av den blodiga handen att jag bestämde mig för att göra lite sår som jag kan sätta fast på mig och för att hålla temat så ska ett sår vara med en fiske krok i.


Jag börjar med att limma limpistols lim på en glasskiva och så tog jag en tandpetare för att forma limmet.
Man kan tänka på att försöka göra den lite sluttande i kanterna så att det är lättare att få den att se ut som den är i samma nivå som din egna hud.  

 Sen kom det fram lite mer material. Fiskekrok, färg, penslar och ett rakblad för att kunna skära bort limmet från glasskivan.
Limmet fastnar inte på glaset om man blöter glaset lite men det blir svårt att forma om limmet åker runder... man får testa sig fram.

 Nu ska det börja målas när man skurit bort lite ojämna kanter.

 Det var kul så det får bli ett till som är lite större, här ser ni före och efter målning.

Så här blev mina sår, kanske ska måla dem i en lite mörkare hudton, men sen när de sitter fast på riktigt så kan man ju måla lite av färgen på kroppen för att få det att se bättre ut.

Det kommer bilder på mig i full mundering efter helgen :)

Hoppas ni lyckas med era sår ;)

1 kommentar:

  1. Vad smart! Nu har jag lärt mig nåt nytt. Synd att jag inte ska på någon halloweenfest!

    SvaraRadera