söndag 13 november 2011

Dyna

Detta ska bli en liten dyna att sätta på en pall.

Jag har sytt en bit till toppen och sen en lång remsa som jag sytt på som kant.


Sen sydde jag ett veck där jag satte in resår.


Resåren på plats och testa att sätta på den på dynan.

Nu blir det lite piff...


En spetskant runtom.
Detta ska bli en julklapp så jag har inte tillgång till pallen så jag kan visa hur den sitter, men det kommer en bild efter jul :)


Tack för alla fina kommentarer och hoppas att alla haft en bra helg :)

3 kommentarer:

  1. Åh, sådär borde jag också göra! Har två stolar utan dyna. Blir lite trist att sitta på i längden. Tack för inspirationen! :)

    SvaraRadera
  2. Går den att spänna över pallkanten sedan, så att den sitter fast? Fiffigt!

    SvaraRadera
  3. Jag har tänkt att den ska spännas fast på pallen, men kan ju inte testa nu så jag hoppas att den ska sitta fast. Men annars får ja sy på små band som kan knytas i benen.

    SvaraRadera