fredag 19 augusti 2011

Min nya väska


Jag har sytt en ny väska som ska hålla innehållet i den torrt.
Bor man i Götet behöver man en vatten tät väska särskilt nu!!
Så jag var på stoff och stil och hittade lite tyg.

Inne tyget hade jag hemma, det är restbitar från fyndet på Ikea.
Jag gjorde en oval botten och sydde på en lång rak bit tyg. Denna bit är längre än omkretsen på botten för att få mycket volym, så det blev sex veck runt om.

Ytter tyget som är grått läder som sen har fått ett blommigt tyg utanpå.
Jag klippte dessa bitar något större än innertyget.
Jag var tvungen att sy fast det blommiga tyget först innan jag kunde få ihop väskan eftersom det var väldigt svårt att nåla i lädret.

Sy faste ett handtag, gummisnudd längst upp i kanten för att väskan skulle dra ihop sig lite och en magnet knapp i mitten av väskan.
Klart :)


Jag är helt kär i det blommiga tyget.

Botten fick vara utan blommer, tänkte att det var lättast så om man ska ställa den ifrån sig på marken.

Ett litet hjärta fast sytt.

Hoppas jag kan ha den länge.

2 kommentarer: