fredag 8 juli 2011

Blommor


Chilin har börjat blomma :)
Och det finns en massa knoppar till som snart med slår ut!

En ny blomma lagom till den andra trillade av.

Tomaterna är på gång, nu en som blommar och de andra.... 11 plantorna är inte långt efter.

Ett tipps till dig som har en liten balkong, jag har inte alls stora krukor till mina tomater, det som verkar vara viktigast är att de får mycket näring. Vissa plantor har jag i vanliga små plast inner krukor ca 15cm. Trodde inte de skulle klara det men snart har de med blommande blommer:)
Tomaten på bilden har en något större kruka och är lite före de andra plantorna.


I går kväll var det passion i kollektivet, här i Lisas rum.

1 kommentar:

  1. Så kul att klematisen mår bra och tomaterna och chilin blommar.

    Jag tror aldrig mina tomater skulle klara sig i så små krukor. Dom skulle torka ut fullständigt (dom gör över ca 3 liter vatten en varm dag) och det skulle bli svårt för min 190cm planta att hålla balansen också. (Jag var nyss ute och mätte den). Men visst klarar sig växter med mindre jord än man tror bara dom får näring.

    SvaraRadera