onsdag 11 maj 2011

Balkongen

Jag har planterat luktärtor som ska ge massa färg och härlig doft och klättra upp på väggen :)

Nu har min Dahlia kommit upp och den växer typ 1cm om dagen, de kommer bli vita i mitten och lila i topparna på blombladen.

Två små citron träd.

Trodde först att smultronen dog men nu har de blivit gröna och börjat växa.

Jordgubbarna blommar och det är till o med en jordgubbe som redan har börjat att ta form :) mums...

Alla tomaterna i samma kruka, börjar bli lite trångt.

Mina kryddor till höger här under plasten fick jag plantera frön en gång till, de ville inte komma upp. Får se hur det går denna vändan.

Det blev väldigt många krukor med tomat, finns fler än de på bilden. Men hoppas det blir lite tomater att äta :)


Min Kiwi har kommit upp!!!
Ska bli extremt kul att se vad som händer med den.
Jag trodde inte den skulle komma upp men jag ville testa, jag åt kiwi och sparade lite frön som fick åka ner i jorden :)

Hoppas ni med har lika mycket tur med era gröna fingrar :)

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket du har på din balkong... va kul och se allt växa ..... va kul med Kiwin, hoppas du får några frukter på den /Kram

    SvaraRadera
  2. Så mycket spännande du har på gång! Hur stor är din balkong? Och vad har du för tomatsort/sorter? Jag brukar fuska och köpa tomatplantorna för jag vill gärna ha flera olika sorter men bara en planta av varje.

    SvaraRadera