lördag 29 maj 2010

Lite pyssel innan resan :)

Jag fick en beställning på ett päronhalsband och här e det färdiga resultatet.

Jag ska ut och tågluffa med en kompis och jag fattades en halv liten väska och en lite pyssel påse:) För lite pyssel måste man ju alltid ha med sig.
Väskan gjorde jag enfärgad för vi har tänkt att brodera lite på vägen och då tänkte jag smycka väskan, jag gjorde den med foder i så att man inte kan se baksidan av broderiet på insidan.

Sen sydde jag en lite påse som jag har bla. har garn, virknålar och sax m.m. Virkade två snören till den sen var den klar, smidigt att ha i packningen.

Jag börjar min resa i morgon, så jag kommer antagligen inte att blogga på ca 1-2 månader. Vi ska börja att åka till Köpenhamn köpa lite wienerbröd och sen ta natt tåget till Paris, kolla in Paris nån timme sen blir det nattåget till Milano och sen vidare ner i Italien. Sen blir det båten över till Grekland där vi ska möta Linnea och Karin och bege oss ut på en två veckor lång båtluff bland Greklands öar.
Sen flyger linnea och Karin hem och jag och Jonas Tågluffar hem via Split och Berlin sen får vi se om vi hittar någon mer mysig stad på vägen.

Så ha en härlig början på sommaren Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar