fredag 29 januari 2010

Pärltillverkning

Här är jag hemma i Adams kök och kollar på alla olika färger som jag kan välja på när vi ska göra glas pärlor. Eller vad man nu vill göra, nån gång gjorde vi små glasfigurer men det e lite svårare.
Denna gång tänkte jag att jag skulle försöka mig på att göra små "pärlor" med bara ett hål som jag sen skulle kunna använda som en mitt på de virkade små blommerna jag gör.
Här är lite färdiga pärlor som Adam har gjort innan.
Det är jättebra att ha de lite som inspirraton, han e väldigt bra på att hitta på nya kombinationer och att få fin form på pärlorna.


Här står Adam och värmer glaset innan han kan börja och forma sin pärla.


Det ska bli väldigt varm innan man kan börja.


Här börjar Adam sätta glaset på en stål pinne som har lite lera på toppen så att man ska kunna ta av pärlan sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar